21 september 2024 Op de helft  van de competitie alweer, de tiet vliegt zeggen ze dan. Voor je het weet zitten we weer boven bij Ruud aan de ballen.   Maar eerst maar even deze weken doorkomen en dat gebeurd gelukkig met goed weer. De hoogste motivatie om het beste uit jezelf te halen is toch een stralend zonnetje. En de gedachte van achteraf wat lekkers natuurlijk, maar ja je moet dat eigenlijk wel verdienen.

U weet inmiddels al wat er gaat komen, maar vandaag is het toch anders, in plaats van korfballen boodschappen doen is de volgorde wat omgedraaid, ik hoop dat ik u hiermee niet te veel in de war breng.  Vandaag is het namelijk pas om 11:30 aantreden bij TOP met Atlas F. Ik mag vandaag hoofdcoach spelen en die gaat op zich aardig, op een gegeven moment mag top zelfs de superspeler inzetten op 4-8, dit lijkt me kat in het bakkie zeggen ze dan. Maar op mysterieuze wijze draait de wedstrijd 180 graden om en zijn de jongens en meisjes het helemaal kwijt. 4-8 wordt 12-8 voor TOP en zodoende een verliespartij. Gelukkig is dit niet iets wat lang blijft hangen op die leeftijd, een springkussen op het terrein maakt al heel snel vanalles goed.  Je moet ook een beetje tegen je verlies kunnen, dit gaat vrij goed als je speler van het huidige atlas 3 bent overigens.

ik check mn telefoon want op hetzelfde tijdstip heeft atlas 2 al gespeeld tegen SWIFT 3. En, daar zijn de punten binnen. 3e winst op rij voor Atlas 2. Langzaam ga je dan kijken naar wat er nog mogelijk is met een kampioenschap? Week voor week bekijken, met een slechte week kan er ook zomaar van iedereen verloren worden in deze klasse.

Op naar de lunch en al snel weer voorbereiden voor onze eigen pot. Het is vandaag 23 24 graden en in een grote stad als Middelburg warmt het dan lekker op, dat wordt denk ik flink peentjes zweten. Gelukkig is het Swift uit en is de heenreis niet al te vermoeiend. Na 3 minuten fietsen kom ik aan op een mooi complex. Tijd om de kopjes maar weer te tellen. Vandaag met 11 man, 2 coaches en wat atlas publiek dus op zich staan we er zolang het 0-0 staat best goed voor.

Maar ja, hoe lang staat het nog 0-0. Dat is in eerste instantie aan Davy, Marcel, Ellen en Josianne om dit tegen te houden. Scoren verachten we van Jelle, Leinko, Anne en Jolien. Helaas is het Swift die uit de startblokken schiet met 2 goals van ver onder goede druk. In het andere vak is Swift slim en straft onoplettendheden af door de juiste mensen uit te spelen. Al snel een 4-0 stand. Maar dan is atlas wat meer wakker, en begint het langzaam beetje te draaien. De openingsgoal is van Anne die mooi raak schiet.  Helaas volgt het voorbeeld al snel door Swift. Maar het is wel Anne die eigenlijk alle 3 de goals van de 1e helft voor haar rekening neemt. De 2e dan wel niet fysiek, maar met haar actie naar binnen denkt Leinko dat er een strafworp toegekend moet worden. Dit gebeurd niet en uit frustratie gooit hij de bal dan maar richting de korf, doelpunt. 6-2. De 7-3 vlak voor rust wordt ook gescoord door Anne, die haar 2e goal op het bordje schiet. Tussendoor hebben we noodgedwongen Emmy voor Jolien moeten inbrengen die wat last had van de hitte, gelukkig ging dit na rust wel weer beter.

Na rust een veranderend beeld, het van origine verdedigingsvak ging gelukkig ook af en toe meescoren wat de spanning er wel inhield. Eigenlijk was er tot de drinkpauze niet veel aan de hand. Ja we zijn minder, kleiner en spelen minder. Maar de score is nog niet ernstig en het gaat wel. Maar ineens komt er de zogenaamde geest bij Swift en bedenken ze nog eens gas te geven. Bij ons lijkt de koek wel op en er ontstaat ineens een grote uitslag die niet helemaal nodig was natuurlijk. De eindstand geeft ineens 19-8 aan.

Ook atlas 1 verliest en moet alles op alles zetten om nog wat te maken van dit seizoen, het lijkt een beetje alles of niets bij de senioren dit 1e gedeelte. Maar ja, lastig potje in de hitte met een slecht laatst kwartiertje ik zie wat paralellen met de wedstrijd van mn eigen kind. Maar toch ook weer complimenten voor Jelle en Josianne die vadaag prima speelde. Ook fijn dat Emmy haar minuten maakte in het 2e nadat ze eerder op de dag weer geholpen heeft om een gezonde baby op de wereld te zetten en haar eigen wedstrijd zo moest misen.
Er was tegen dit team weinig eer te behalen. Dat is iets voor een van de volgende potten. Donderdag 3 oktober staat de uitwedstrijd tegen Stormvogels op het programma. Wie weet hoe de wind daar waait natuurlijk en is het tijd voor ons om punten te pakken.

Scores Atlas Leinko 3, Anne 2, Emmy, Marcel en Davy 1