Ja, dan gaat het ineens weer snel.  Wedstrijd 4 en 5 in drie dagen die ineens opdoeken. Omdat we vorige week zaterdag alleen nog maar Ellen tot onze beschikking hadden waren wij genoodzaakt om deze pot later te spelen. 3 oktober 20:15 is de eerste opdracht. In de schemering richting Westkapelle waarnaar we onze kunsten mogen laten zien.  Het is vandaag weer een beetje een puzzel met de bezetting, door een ziekte aan de herenkant hebben we slechts 4 heren. De dames zijn met 5 waaronder Wendy en Josianne die ons willen versterken vandaag, hulde daarvoor.

In de aanval beginnen we vandaag met Marcel, Leinko, Wendy en Jolien. Het is aan Mitch, Davy, Ellen en Anne om de goals tegen te houden.  Dit gaat in den beginne nog niet helemaal soepel, het 1e schot vliegt erin. Iets wat we wel vaker hebben deze weken lijkt het.  Al snel de 2-0 voor Stormvogels, maar we herpakken ons in de persoon van Anne en Davy door de 2-2 te maken. Stormvogels komt hierna op 4-2 en heeft het dan alweer in de smiezen. Het is tijd voor de standaard ontregel wissels waarbij ze de iets mindere goden van het veld halen en tactisch wisselen tegen ons om het plat te leggen. Zoals wel vaker werkt dit plan, want uiteindelijk scoort Atlas in de 1e helft nog slechts één keer in de persoon van Mitch. 7-3 met de rust.

een achterstand maar niet een onoverbrugbare, en het spel ziet er best redelijk uit, op zich kunnen we hiermee door.  De 2e helft ziet er wel wat anders uit. Hoe het komt weet niemand, misschien is het omdat 100%  ( 1 man;)) van onze supporters zich gedraagt als Ajax publiek en in de rust al weggaat.  Maar misschien toch een gemis aan kwaliteit en of soms mentale veerkracht, wie zal het zeggen. Feit is dat we veel worden vastgezet in de 2e helft waardoor het aanvalsspel er totaal niet uitkomt. En als er dan eens een paar mooie passen worden gegeven dan worden deze buitenkansjes niet afgemaakt, tot een stip aan toe. Uiteindelijk loopt stormvogels op het gemakje uit tot maar liefst 17-3. Ze worden zelfs bij 16-3 nog af en toe pittig op elkaar en dat tekent misschien wel het verschil. Maar goed, we gaan niet bij de pakken neer zitten, snel weer een potje.

Scores Atlas Anne, Davy en Mitch 1

En ja die wedstrijd was al snel. Zaterdag mochten we weer aantreden, ditmaal tegen Volharding 1. Een team waar we de heenwedstrijd 18-11 hadden verloren en waar we wel weten waar de kansen liggen, maar benut ze maar eens. Ook volharding heeft een combinatie van sterke dames en wat routine bij de heren en als je daar niet op zit vliegen de goals gemakkelijk om je oren.  De puzzel leggen qua bezetting was vandaag wat makkelijker omdat atlas b voor ons speelde. Genyla, Josianne, bart en Thijs zaten te trappelen om mee te doen. In de basis was het Genyla die samen met Jolien, leinko en Marcel voor de goals mochten zorgen. Aan de andere kant waren het Jelle, Mitch, Anne en Rigt die de goals tegen mochten houden. U leest het vandaag goed, teammanager Rigt had vandaag haar rokje weer van stal gehaald en ons geholpen, waar we zeker heel erg blij mee waren.  Om 14:20 floot scheidsrechter  Jesse Koppejan ons in goede banen. Een parallel met donderdag, het 1e schot van de tegenstander zit er direct in. Gaat dit weer zo’n dag worden? Nee dat valt vandaag reuze mee, we kunnen Volharding aardig volgen en creëren ook weer mooie kansen. Genyla komt 2 keer door met een DLB maar nog wat pech in de afronding. Mitch is het die voor atlas de 1-2 scoort.  Ook marcel doet een duit in het zakje en zo blijven we aardig bij. Het is nog geen goede scorende pot maar verdedigend doen we het goed. De dames zijn niet zo scherp en dus komen we goed mee. En dan komt er een mooi moment voor Jelle. Van de achterkant korf legt hij aan na goed vrijlopen en hij zit erin, 3e pot 1e goal dat is een mooi gemiddelde, nu doortrekken dan maar. Na deze explosie van vreugde is het rust, 3-5 de stand.

Josianne mag rigt vervangen na rust en het spelbeeld blijft beetje hetzelfde. We komen er steeds net niet bij en dan is het zaak om te kijken of we nog troeven hebben. Nou toevallig wel een paar. Vandaag proberen we Bart uit te spelen en dit lijkt een gouden zet. Hij komt in het veld en maakt 2 goals, iets waar Volharding van wakker schrikt en toch steeds net aan de goede kant van de score blijft. Atlas komt tot 7-7 en 8-8, maar het slotaccoord is toch steeds weer voor Volharding die deze pot dan ook winnen maar het verschil is miniem 8-9

Ja eindelijk weer eens ruiken aan een winst dat is hoopvol. Zeker als je kijkt naar de individuele prestaties van de Jeugd onder de 30.  En die gaan we zeker veel nodig hebben de komende tijd. Want gezinsuitbreiding is leuk, maar je korfbalt er niet zo goed mee. Maar dat lossen we wel weer op, nu maar eerst op naar de laatste pot, SWIFT 4 is dan de tegenstander. Tijd voor eens echte punten.

Scores Atlas Bart, 3, Leinko 2, Marcel, Mitch en natuurlijk Jelle 1.