Jeu de Boules

Op 20 april 2024 zijn de Jeu de Boulesbanen bij Atlas Ritthem officieel en feestelijk geopend. Bij ons sportcomplex in Ritthem zijn in een aantal maanden tijd twee banen gerealiseerd. En inmiddels zijn er al een aantal actieve leden.

De twee banen zijn ieder 3 bij 12 meter, waardoor er in totaal 12 mensen tegelijkertijd Jeu de Boules kunnen spelen.

Wat is Jeu de Boules?

Jeu de Boules is een echte gezelschapssport dat je zowel individueel of in teams kunt spelen. Het doel is om de metalen ballen zo dicht mogelijk bij het houten balletje te gooien. Naast het spel is het samen zijn en gezellig napraten onder het genot van een drankje net zo belangrijk. Onze kantine is tijdens de activiteit en nadien geopend.

• Vaste speelmomenten: woensdag- en vrijdagmiddag van 13.30 tot 14.30 uur.
  • Variabele speelmomenten: wanneer leden onderling afspreken, zijn zij vrij om ieder moment een potje Jeu de Boules te spelen.
  • Materiaal: er dient een eigen Jeu de Boules set worden meegenomen. Er is wel een scorebord aanwezig.
  • Proef spelen: er mag tot vier keer proef worden gespeeld, hierna dient men lid te worden. Lid worden kan door het formulier in te vullen, meer informatie.
  • Contributie: bekijk de contributie per maand op deze pagina. Tevens kan dit worden gecombineerd met een andere sport.
  • Locatie: Zuidwateringstraat 5 in Ritthem.

Voor meer informatie kun je mailen naar kvatlas@gmail.com.

Jeu de Boules banen Ritthem